social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه1401/7/6

11:46:1

9

ارزیابی فعالیت کلیه آزمایشگاه های همکار تاییدصلاحیت شده بخش خصوصی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان شمالي، از ابتداي سال جاري ارزیابی کلیه آزمايشگاه هاي همكار تاييد صلاحيت شده اداره كل شامل 23 آزمایشگاه بخص خصوصی، توسط كارشناسان انجام شده است.
فهيمه مهمان نواز مدير كل استاندارد خراسان شمالي با اعلام اين مطب افزود: در راستاي نظارت كارشناسان اداره كل بر فعاليت هاي آزمايشگاه های همكار 19 مورد اخطار كتبي داده شد و 2 مورد از گواهينامه آزمايشگاه ها به دليل عدم رعايت الزامات روش اجرايي مربوطه تعليق، 2 مورد ابطال و  8 مورد تمدید شده است.
وي گفت: در صورت سهل انگاري و بي دقتي در صدور نتايج آزمون و يا هرگونه تخلف ديگري كه باعث اجحاف در حقوق شهروندان شود از ادامه فعاليت آن آزمايشگاه جلوگيري به عمل خواهد آمد.
مهمان نواز يادآور شد: کارشناسان فنی اداره كل استاندارد به منظور نظارت موثر و اثربخش بر عملكرد آزمايشگاه هاي همكار استان به صورت حداقل سالی دو مرتبه از آزمايشگاه هاي تاييد صلاحيت شده ارزيابي بعمل می آورند.
گفتني است درحال حاضر 19 آزمايشگاه تاييد صلاحيت شده در زمينه صنايع غذايي، کشاورزی و بسته بندی، ساختماني و معدنی، شيمي و پتروشیمی، نساجی و چرم، اوزان و مقياس، كاليبراسيون و مکانیک و فلز شناسی در استان مشغول فعاليت مي باشند.