social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1401/8/18

11:29:5

65

همزمان با 18آبان روز ملی کیفیت: موتور همکاری دانشگاه با استاندارد در خراسان شمالی سرعت می گیرد

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان شمالي، همزمان با 18آبان ماه ، روز ملی کیفیت تفاهم نامه همكاري اداره كل استاندارد خراسان شمالي با دانشگاه بجنورد منعقد شد.
فهيمه مهمان نواز مديركل استاندارد خراسان شمالي ضمن ابراز خرسندي از ارتقاء همكاري ها با دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه معین در استان خراسان شمالی و با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، خاطر نشان كرد: دانشگاهها و مراکز علمی نقش موثری در مقوله استانداردسازی دارند و می توانند صنعت را در رونق تولید محصولات ایرانی استاندارد بیش از پیش همراهی و کمک نمایند.
وی تاکید نمود: دانشگاهها و اعضای هیات علمی، تولیدکنندگان ایده و فکر در زمینه فرهنگ سازی، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در استان و کشور هستند و می توانند با ایجاد مبانی علمی در این راه، نقش موثرتری را ایفا نمایند.  
گفتنی است، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی، توانمندسازی کمیته های متناظر و تدوین استانداردهای بین الملل، ایجاد زمینه های همکاری بیشتر در جهت تعاملات با صنعت و هم اندیشی حمایت از شرکت های دانش بنیان و .... از جمله موارد همکاری مندرج در تفاهم نامه مذکور است.