social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1403/1/18

10:25:2

63

تشديد نظارت بر فعاليت آزمايشگاه هاي همكار در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان شمالي، در سال گذشته، بازرسي از آزمايشگاه‌هاي همكار تاييد صلاحيت شده اداره كل با توجه به ماهیت آزمایشگاه همکار توسط كارشناسان تخصصی آزمایشگاه، کارشناسان اداره تایید صلاحیت و همچنین کارشناسان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مراحل مختلف به صورت جداگانه انجام شده است.
محمد خوران مدير كل استاندارد خراسان شمالي با اعلام اين مطب افزود: كارشناسان اداره كل علاوه بر بازرسی به طور مرتب نتایج آزمون نمونه‌های روتین و طرح طاها را دقیق بررسی و از طریق انجام آزمونهای مقایسه بین آزمایشگاهی فعاليت‌هاي این آزمايشگاه‌ها را کنترل می‌کنند.
وي گفت: در صورت سهل انگاري و بي‌دقتي در صدور نتايج آزمون و يا هرگونه تخلف ديگري كه باعث اجحاف در حقوق شهروندان شود در مرحله اول اخطار کتبی و در صورت تکرار با تعلیق و یا ابطال گواهینامه از ادامه فعاليت آن آزمايشگاه جلوگيري به عمل خواهد آمد.
گفتني است درحال حاضر 23 آزمايشگاه تاييد صلاحيت شده در زمينه صنايع غذايي و کشاورزی، ساختماني و معدنی، شيمي و پتروشیمی، اوزان و مقياس، كاليبراسيون و مکانیک و فلز شناسی در استان مشغول فعاليت مي باشند.