social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1403/1/20

08:14:1

65

850 مورد بازرسی و نمونه برداري از سطح بازار خراسان شمالي

به گزارش روابط عمومي ادارهكل استاندارد خراسان شمالي، در راستای اجرای طرح ماه مبارک رمضان 850 مورد بازرسی و نمونه‌برداري از سطح بازار استان انجام شده است.
محمد خوران مديركل استاندارد استان با اشاره به 810 مورد بازرسی از سطح بازار خاطر نشان كرد: طي اين بازديدها كه توسط كارشناسان اداره‌كل استاندارد صورت مي‌گيرد، چنانچه كالاهاي مشمول مقررات استاندارد اجباري موجود در سطح بازار، فاقد علامت استاندارد و يا با كيفيت پايين‌تر از استاندارد باشند، فرآورده‌هاي مربوطه توقيف و با توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان مطابق قوانين و مقررات جاري سازمان رفتار خواهد شد. 
وی در ادامه افزود: طرح رمضان در راستای تأمین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالاهای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می‌شود. لذا در این خصوص تعداد 810 مورد بازرسی و 40 مورد نمونه برداری توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان از سطح مراکز توزیع و عرضه کالا و محصولات پرمصرف در ماه مبارک رمضان نیز صورت پذیرفته است.
هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با ارسال کد
۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده‌ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و سایر مشخصات کالا مطلع شوند.

مديركل استاندارد استان خراسان شمالي در پایان با بيان اينكه عرضه كالاي غيراستاندارد تضييع حقوق مصرف كننده است، اضافه كرد: در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره‌كل استاندارد استان عزم جدي براي مقابله با كالاهاي بي‌كيفيت وجود دارد و با هرگونه اهمال در اين زمينه برخورد مي شود.